Subject: Kaasamiskiri - VV algatatud karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seadus 695 SE
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Sep 2025 15:39:12 +0300

17.09.2025 nr 1-1/15-695/1

Lugupeetud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse
seadustiku muutmise seadus
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/ecfdaf88-bc1e-4f50-a564-4
f13aafc2cf5/karistusseadustiku-ja-kriminaalmenetluse-seadustiku-muutmise-s
eadus/> 695 SE võeti Riigikogu menetlusse 09.09.2025 ja eelnõu
juhtivkomisjoniks on õiguskomisjon.

Eelnõu eesmärk on viia Eesti õigus kooskõlla Euroopa Liidu direktiivide
nõuetega, mille puhul on Euroopa Komisjon algatanud Eesti suhtes
rikkumismenetlused. Eelnõuga muudetakse karistusseadustikku ja
kriminaalmenetluse seadustikku, et kõrvaldada direktiivide ülevõtmise
puudujääke.

Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Madis Timpsoni palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 30.10.2025 aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/ecfdaf88-bc1e-4f50-a564-4
f13aafc2cf5/karistusseadustiku-ja-kriminaalmenetluse-seadustiku-muutmise-s
eadus/> 695 SE kaardil.

Kaasatud huvigrupid ja isikud: Eesti Advokatuur, Harju Maakohus, Pärnu
Maakohus, Riigikohus, Riigiprokuratuur, Tallinna Ringkonnakohus, Tartu
Ringkonnakohus, Tartu Maakohus, Tartu Ülikooli õigusteaduskond, Viru
Maakohus ja Õiguskantsleri Kantselei.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee